مقالات

مهمترین عناوین:

اخبار

از کار در تعطیلات لذت ببریم

نحوه کار در تعطیلات و استفاده از این فرصت برای فعالان بازاریابی شبکه ای دغدغه ای همیشگی است و روش های مختلفی برای آن پیشنهاد می شود. بسیاری از فروشندگان و مغازه داران در ایام قبل عید بازار پر کاری دارند و ایام عید را به تعطیلی می گذرانند، اصطلاحاً کسب و کارشان رونق چندانی ندارد. این اتفاق در بسیاری از سازمان های فعال در بازاریابی شبکه ای نیز می افتد، اما آیا برای کسانی که به بازاریابی شبکه...

شرکت های فاقد مجوز فعالیت بازاریابی

صنعت بازاریابی شبکه ای در کشور ما کمتر از 10 سال سن دارد و در همین مدت توانسته جذابیت های فراوانی را برای سرمایه گذاران و توزیع کنندگان ایجاد کند. رشد تصاعدی، درآمد رسوبی و آزادی های زمانی برای توزیع کنندگان در این تجارت باعث شده که افراد زیادی علاقه مند به ورود یا مطالعه در این حوزه شوند. طرح های مشابه نیز با ایده گرفتن از رشد این صنعت اقدام به طراحی خدمات و مسیر های درآمدی برای...

انواع دعوت موثر

دعوت موثر و برنامه ریزی شده یکی از عوامل بسیار مهم در هر گونه کسب و کاری می باشد . دعوت به روشهای مختلفی در زندگی ما جاریست وهمه ما انسانها به صورت آشکار و پنهان با مدلهای مختلف این موضوع آشنایی داریم . زمانی که دوستی را به یک مهمانی یا نهار دعوت میکنیم ، زمانی که افراد را به محیط کارمان دعوت میکنیم و حتی زمانی که یک لباس زیبا می پوشیم و افراد را نا خودآگاه به...

معرفی کار یا پرزنت

یکی ازمهم ترین ارکان کسب و کار موفق، پرزنت یا معرفی کار/محصول می باشد. برای انجام صحیح این موضوع که از تاثیرگذار ترین بخش های کار نیز به حساب می آید، می بایست ابزار و شرایط و اطلاعات کافی را کسب نمود و سپس وارد عمل شد. با یک مثال ساده این موضوع را بررسی می کنیم: فرض کنیم شما به مهمانی رسمی دعوت شده اید و شخص میزبان برای شما اهمیت قابل توجهی دارد. رفتار، پوشش، طرز برخورد مدل حضور...

مسائل شرکت های بازاریابی شبکه ای

در مقالات قبل به این نکته پرداختیم که در جایگاه انتخاب به عنوان توزیع کننده، چه نکات و احتیاط هایی را باید مد نظر قرار دهیم. در این مقاله اما روی صحبت بیشتر با دست اندر کاران و قانون گذاران این صنعت در ایران است. انتخاب کار غیر قانونی به طور معمول ایده آل هیچ کس نیست و دلایلی وجود دارد که توزیع کنندگان به سمت شرکت های خارجی کشیده می شوند. در این مقاله به باز کردن اصل...

انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب

فرصت بازاریابی شبکه ای معمولاً به طرزی هیجان انگیز معرفی می شود. به طوری که جای خالی بررسی فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای را این هیجان اولیه پر می کند و باعث می شود توزیع کننده بعد از مدتی درگیر مسایلی برای پیشرفت گردد. آمار جهانی ریزش بالای ۸۰ درصد در بازاریابی شبکه ای بیانگر اهمیت این موضوع است. عمر شش ساله این صنعت در کشور ایران و تعداد توزیع کنندگان فعال، آمار فوق...

عبور از چراغ قرمز

در مقاله تاثیر شرکت های هرمی و غیر قانونی به گوشه ای از تاثیرات فعالیت در شرکت های غیر قانونی بر چرخه اقتصادی اشاره کردیم و در این مقاله قصد داریم، با جوانب فعالیت در شرکت بازاریابی شبکه ای خارجی بیشتر آشنا شویم. تمرکز این مقاله بر موضوع همکاری با شرکت های با سابقه در بازاریابی شبکه ای مثل اوریف لیم، فور اور، اورگانو گلد ، جیونس، هربالایف و مشابه آنهاست. زنجیره های اقتصادی هر کشوری، از حلقه های...

بازاریابی شبکه ای داخلی، خارجی و هرمی؛ تهدید یا فرصت؟

گروه هویج در این مقاله سعی نموده است با تحلیل و سنجیدن نکات مثبت و منفی حضور شرکت های بازاریابی شبکه ای خارجی و هرمی، در کنار شرکت های داخلی دارای مجوز، به توضیح این موضوع بپردازد که آیا در حالت کلی، همکاری با این شرکت ها فرصت به حساب می آید یا اینکه تهدیدی بیش نیست و بهتر است از آن رد شد... پس از شش سال که در ایران بازاریابی شبکه ای رنگ و بوی قانونی به خود...

 درخت تصمیم گیری

اگر دقیقا نمی‌دانید تصمیم گیری چیست‌، باید بگویم تصمیم‌گیری فرایند دشواری است که در اکثر مواقع استرس و اضطراب فراوانی به همراه دارد‌‎.  اگر هنگام تصمیم‌گیری همه‌ی گزینه‌ها و عواقب آنها را بررسی نکنید، ممکن است عدم اطمینان و پریشانی تا مدت‌ها آزارتان بدهد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از درستی تصمیم گرفته‌شده، نوشتن مراحل آن است. این کار نیز اصول و روش خاص خودش را دارد. درخت تصمیم گیری، طرحی ساده و کارآمد است که در تصمیم‌گیری‌ها...

مفهوم کار تیمی

تیم چیست؟   برای پرداختن به کارتیمی و ویژگیهای آن نخست باید معنای واژهی "تیم" را روشن کنیم. این، نخستین گام برای آموختن اصول کار تیمی و تشکیل یک تیم موفق است. پس باید بپرسیم که "تیم" چیست؟ هر یک از انسانها مدتها قبل از آنکه بتوانند واژه ی "تیم" را تعریف کنند و یا حتی پیش از آن که این لغت را بشنوند، عضوی از یک یا چند تیم هستند. تقریباً همه ی انسانها در خانوادهایی متولد می شوند و رشد...